Contactpersoon

CBRE B.V.
Anne-Marie Burger
Centre Manager
06-652866162
RSP/Cushman
Verhuur
073-6488750

Van Straten Bouw
Marc Schoonhoven Projectmanager

Gijs van Sprang
Uitvoerder
040-2597659
Man&Meer
David Visser
projectleider namens
CBRE Global Investors
06-46789123

INLOOPSPREEKUUR VOOR HEUVEL ONDERNEMERS, - BEWONERS EN - KANTOORHUURDERS

Indien u vragen heeft m.b.t. de werkzaamheden die plaatsvinden in het kader van de Upgrading kunt u iedere twee weken gebruik maken van een inloopspreekuur.
Het inloopspreekuur vindt op donderdag op oneven weken plaats van 9.00-10.00 uur in het managementkantoor van HEUVEL Eindhoven.

Q&A

Wat houdt de upgrading van de HEUVEL in?
De upgrading van de HEUVEL behelst een modernisering om het winkelcentrum weer een internationale uitstraling te geven, het verblijfsklimaat te verhogen, de comfortvoorzieningen te verhogen, de winkels beter zichtbaar te maken en de aantrekkingskracht van de entrees te versterken. Daarnaast is het doel om de leegstand terug te dringen door nieuwe lokale, nationale en internationale huurders aan te trekken.
Wat is de visie voor de upgrading van de HEUVEL?
Dit omvat een aantal elementen waaronder;
• Up-to-date winkels in het midden en hoger segment incl. sterke internationale trekkers en hoogwaardige horeca
• Hoge verblijfskwaliteit, goede comfortvoorzieningen, authentieke ambiance en sterke aantrekkingskracht van de entrees
• Branding, marketing en evenementen die uniek zijn in Eindhoven
• Grootste en meest hoogwaardige parkeergarage van Eindhoven als bronpunt via het Forum van de HEUVEL
• Terug dringen van de leegstand door winkels op de begane grond en de verdieping te koppelen
Zijn er al namen van internationale retailers bekend?
Er zijn volop gesprekken gaande met retailers en er is inmiddels overeenstemming op hoofdlijnen bereikt met een grote partij. Omdat het contract nog niet definitief getekend is, kunnen wij nog geen namen noemen. Als kleinere huurder zal medio maart Leonidas zich in de HEUVEL vestigen. Deze past in onze strategie om meer winkels in het midden- en hoge segment toe te voegen en om meer horeca toe te voegen, waar men voor, na of tijdens het winkelen ook kan genieten van iets lekkers. In deze roerige economische tijd nemen retailers royaal hun tijd om tot beslissingen te komen en wij zien dit proces met vertrouwen tegemoet.
Wanneer beginnen de upgrading werkzaamheden?
De volgende fase start in februari met de plaatsing van de tourniquet in de hal muziekgebouw en de werkzaamheden in het souterrain voor een grote huurder. De feitelijke start is al in 2012 geweest met de plaatsing van nieuwe signing en in 2013 met de upgrading van de parkeergarage en de plaatsing van 4 nieuwe personen liften.
Wat is de doorlooptijd van het project?
De verwachting is dat dit drie jaar gaat duren.
Verwachten jullie overlast naar de huidige huurders? Welke nieuwe huurders komen er? Zie bovenstaand.
Wat is het totale investeringsvolume?
Het totale investeringsvolume is omvangrijk en hiermee geeft eigenaresse aan dat zij vertrouwen in de toekomst van de HEUVEL heeft.
Welke aanpassingen zijn er bedacht voor het aanpassen van het verblijfsklimaat?
Een belangrijke verbetering is het plaatsen van een tourniquet in de hal Muziekgebouw. Door de plaatsing van deze tourniquet kan in de koude periode het verblijfsklimaat in de hal Muziekgebouw enorm verbeteren. Dit is een enorm voordeel voor de horeca. Daarnaast is er voor de warme periode door een aanpassing van de BMI (BrandMeldInstallatie) en de sturing van de rookluiken de mogelijkheid om de warmte via de rookluiken uit te laten stromen en daarmee de temperatuur en verblijfsklimaat in de zomer verbeterd.
Betekent dit dat er dan meer horeca in de hal komt?
Dit is onderdeel van het verhogen van het verblijfsklimaat voor de bezoekers van de HEUVEL. Wij willen graag meer hoogwaardige horeca aan de HEUVEL toevoegen, om een extra dimensie aan het winkelen toe te voegen.
Verhogen van comfort voorzieningen, aan welke moet er dan gedacht worden?
Op dit moment heeft de HEUVEL al Wi-Fi door het hele gebouw en we blijven deze functionaliteit verbeteren. Daarbij hebben we ook interactieve schermen geplaatst, waar men direct goede actuele aanbiedingen kan zien en ook interactief de weg kan vinden naar een winkel die men zoekt. Recentelijk is de upgrading van de parkeergarage afgerond waarbij de hele garage gemoderniseerd is en is het comfort van de parkerende bezoeker sterk verbeterd. Dit past ook in onze ambitie om de grootste en beste parkeergarage van Eindhoven te worden, waar de klanten graag parkeren.
Op de verdieping staat heel veel leeg en de zittende huurders klagen enorm over dat er nauwelijks bezoekers naar boven komen. Hoe gaat dit opgelost worden?
het plan van de upgrading bestaat er in om verdiepingsvloeren met elkaar te verbinden waardoor er verticaal verbindingen ontstaan die ruimten creëren voor grote retailers en hiermee wordt ook de “doorbloeding“ van de verdiepingen verbeterd. Daarnaast is en blijft er ruimte voor lokale ondernemers met hun unieke concepten en uitstraling. We zijn ook actief bezig om tijdelijke winkels toe te voegen, zoals de pop-up stores op diverse plekken (naast de Hennes & Mauritz, naast de Miss Etam), een kerstwinkel op de 1e verdieping, de Pinc Sale, etc.
Welke lokale huurders bedoelt u?
Een aantal willekeurige namen op de verdieping zijn; Kameleon, Barrows, Chiq en op de begane grond bijvoorbeeld  SM en SW, Residencia……
Wat verandert er aan de buitenzijde van de Heuvel?
De entrees worden krachtiger qua uitstraling en hiertoe heeft de architect opdracht gekregen om met voorstellen te komen. Daarnaast vernieuwen we de oude logo’s boven de ingangen aangezien de naam Heuvel Galerie gewijzigd is naar HEUVEL Eindhoven. In de plaats van de oude logo’s komen er neon letters die de entrees een veel duidelijker en krachtiger uitstraling zullen geven.
Hoe gaat de HEUVEL dit aan haar klanten kenbaar maken?
De HEUVEL kent vele klantgroepen te beginnen met onze huurders. Voor alle klantgroepen is het van groot belang om te vertellen wat er de komende periode allemaal gaat veranderen. Dit gaan wij doen middels digitale nieuwsbrieven, een aanvulling op de website met upgrading informatie, via de pers waar dit een goed voorbeeld van is.